tirsdag den 18. februar 2014

Vinterferie 2014

Så er hverdagen igen i gang efter sidste uges vinterferie. Eller faktisk havde M og jeg slet ikke ferie i sidste uge. Og så alligevel lidt, for D og L holdt ferie hos bedsteforældrene hele ugen. 3 dage hos farmor og farfar først på ugen, afbrudt af et kort visit herhjemme onsdag, hvorefter de tog med mormor og morfar hjem i 3 dage, inden vi mødtes hjemme hos mine forældre lørdag, hvor min mors fødselsdag skulle fejres.

Så et eller andet sted havde vi lidt ferie. Det betyder altså en hel del, om der er 1 eller 3 børn derhjemme. Alene den mindre mængde vasketøj var jo en ferie i sig selv!
Og der var ikke nogen, der nåede at savne hinanden, for vi snakkede på Skype hver dag, hvor vi fik fortalt, hvad de havde oplevet. L startede hver samtale med: "Mor, vi har fået slik...." -Det er jo med at have prioriteterne i orden! Haha... Men ellers havde de travlt med en masse oplevelser bl.a. togmuseum, Mønsted kalkgruber og en tur i svømmehallen.

Nu var det ikke fordi, M og jeg fedede den hele ugen, for vi havde jo stadig et arbejde at passe, men om aftenen fik jeg da ryddet en smule op på vores kontor/pulterkammer, hvor specielt aflagt børnetøj hober sig op. Jeg fik også sat en masse aflagte babyting og -tøj til salg samt fik ryddet op og sorteret i børnenes tegninger. Sidstnævnte er en opgave, der har været på mine to do liste i alt for længe. Dejligt, at kunne strege den nu :-)

Sidst på ugen var det jo valentines dag. Det er ikke noget, vi gør noget ud af herhjemme, og netop af den grund besluttede jeg mig for at forkæle M med nogle "kys", som jeg faldt over, da jeg var henne i en kiosk for at hente en pakke (romantisk, I know.... men det er jo tanken, der tæller, ik'?)

Med jordbær og blåbærfyld. Mums...

Søndag var alle mand hjemme, ihvertfald det meste af dagen. Om formiddagen var L afsted på en legeaftale, mens vi andre var i haven. Vejret var dejligt, omend lidt blæsende, men til tider med det smukkeste solskin. 
M skiftede forlygte på min bil, D hjalp og byggede en fælde, men jeg jagtede F rundt i haven og sørgede for at hun ikke åd fuglenes æbler, løb ud på vejen, stak af, osv osv...... Ren hygge! 

Det kom der følgende billeder ud af:

Der blev kørt traktor

M og D konfererer om, om det nu også er den rigtige forlygte

Han er ret sjov, ham storebror

Der måles ud til den perfekte fælde. (mod hvad ved jeg ikke)

Sådan laver man en fælde. Se så efter, lille F.

Fælden camoufleres

Når jeg ikke må stikke af, smider jeg mig bare her!






Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar