fredag den 8. juli 2011

Børnegæster og ferie

Vi er nu væltet omkuld i sofaen, og jeg forsøger at overtale min krop til at rejse sig, men indtil det lykkes, vil jeg da lige sludre lidt på bloggen.

Vi har nemlig haft gæster her til eftermiddag og aften af nogle venner med 3 børn. En storesøster på 6 og tvillingedrenge på 1½. En ganske hyggelig oplevelse med nogle rigtig dejlige børn, men er du gal som tvillingedrenge på 1½ er aktive!
Lad mig give nogle eksempler: Tvilling A i gang med at skille dvd afspilleren ad, tvilling A hentes væk. Imens er tvilling B på vej ind i brændeovnen. Tvilling B hentes væk fra brændeovnen, mens tvilling A nu har kastet sin kærlighed på en potteplante med en udsøgt mængde jord. Tvilling A hentes væk, mens tvilling B er på vej ind i skabet med lysestager og ikke mindst nogle utroligt flotte fødselsdagsflag... osv. osv. i 4 timer!

L er jo også 1½ år ligsom tvillingerne og er til tider temmelig krævende, fordi hun også er et meget aktivt og nysgerrigt barn, men hun er intet i forhold til drengene! Men hende skulle vi jo også holde øje med, og ikke mindst huske at samle hende op, når hun var faldet eller styrtet af hoppehesten for nr. X gang indenfor 1 time!

Til gengæld har hun nu lært en masse nye "tricks" og har fået undersøgt en masse nye "spændende" steder i huset, som hun ellers aldrig har interesseret sig for før.
Det skal vi nok blive taknemmelige for og ikke mindst få glæde af, når vi i dag har startet 3 ugers ferie.

Men når det nu er sagt, så glæder jeg mig rigtig meget til at holde ferie sammen med familien.
Vi har i år forsøgt at snakke om forventningsafstemning, så jeg håber ferien kommer til at leve op til vores alle sammens forventninger. Vi skal bruge ferien på en tur i sommerhus, projekter herhjemme og ellers nogle småture. Hvorhen finder vi ud af efterhånden, afhængigt af vind og vejr.

Ungerne kom meget sent i seng i aften, så nu krydser jeg fingre for, at der ikke er nogle børn der vågner, før vækkeuret har passeret 6. Hvis dette bliver tilfældet, er vi jo allerede godt i gang med "ferie mode". Jeg vil forsøge at se, om jeg kan få tiden skubbet til 6.30 her under ferien. DET ville være stort!

God ferie derude...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar