fredag den 30. september 2011

Laksestykker med basilikums "pesto"


Til aftensmad i aften har vi fået disse lakseportioner med en hjemmelavet slags basilikumspesto. Pestoen er egen kreation, som jeg før har lavet i forskellige variationer, da jeg synes, at topingen tilføjer en god smag til laksen.

Som tilbehør fik vi ovnbagte kartofler og bønner.

Ingredienser:
Frisk basilikum
Diverse nødder (i aften var det mandler, fordi det var hvad eg havde. For det meste plejer jeg dog at bruge valnødder og hasselnødder)
1 fed hvidløg i tynde skiver
Lidt citronsaft (i aften blev det lime saft, fordi der kun var lime i køleskabet)
Olivenolie

Fremgangsmåde:
Det hele blendes og fordeles ovenpå laksestykkerne, som bages i en 200 grader varm ovn i 10-15 min.

Note: Jeg har også tidligere haft tilføjet noget fint revet parmesan. Det fik vi dog ikke i aften.

Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar