tirsdag den 11. august 2015

Hej hverdag!


Så kører hamsterhjulet igen for fulde hammer!
I sidste uge startede hverdagen igen for vores vedkommende. M + jeg startede begge på arbejde i mandag, D+L startede i SFO tirsdag (de høstede hos Farfar og Farmor mandag), og lille F startede i børnehave mandag.

En børnehavestart, der heldigvis er gået rigtig godt. Vi havde vi besluttet, at jeg skulle arbejde hjemmefra mandag, så jeg kunne hente hende kl. 12, for at hun kunne komme hjem og sove til middag. Tirsdag, ville M gøre det samme. Så det var først onsdag hun havde en lang dag i børnehaven. Heldigvis er det gået over al forventning. Hun er rigtig glad for at være der, og selvom hun først lige er kommet af med bleen i ferien, har hun pt. kun haft et enkelt uheld. Er SÅ stolt af min lille pige!

Desværre havde vi et par dage, hvor hun har været meget ked af at blive afleveret, men i morges afleverede jeg hende sammen med D + L på skolen (da børnehaven har morgenåbning i SFO’en), og det var hun helt tryg ved, så det er nok fremgangsmåden fremover. Fedt at kunne aflevere alle 3 børn samme sted. Det skærer lige lidt at tiden om morgenen…

Men for at være helt ærlig, så var første uge efter ferien lidt af en bitch! For det første kunne jeg ikke rigtig komme op i gear. Det betød, at jeg ikke havde forberedt mig godt nok om aftenen. Derfor havde jeg for mange opgaver om morgenen, er blevet for presset og det er blevet alt for sent, inden vi kom ud af døren.

Derudover lykkedes det mig også at rende ind i vejarbejde, Post Danmark Rundt (!) eller kø på motorvejen alle dage på vej til eller fra arbejde. Alt sammen faktorer der til sidst fik presset til at stige så meget, at jeg fredag eftermiddag tog tidligere hjem fra arbejde med mavepine og hjertebanken (og så 3 kvarter i kø på motorvejen,så fik først hentet børn som en af de sidste alligevel -%¤#”¤%#!!!)

Det pres gider jeg bare ikke! Og med min deltidsstilling burde det heller ikke være et issue, så jeg har besluttet, at stopper nu! Jeg vil være på forkant med opgaverne og vil have børnene inddraget noget mere. Og lige meget hvor træt jeg er om aftenen (og lige meget hvor meget sofaen kalder), skal madpakker, oprydning, tøjvask osv. være på plads, inden jeg stener foran TV, hygger mig med bloglæsning eller andet. (Jeg er i øvrigt røget i Netflixfælden og har kastet mig over serien ”Modern Familiy” -Alletiders måde at koble af på)

Så nu kan hverdagen bare komme an! Jeg er færdig med at den p..... på mig!

Og billedet øverst? Tja… det er fordi, jeg drømmer mig derhen…

Follow on Bloglovin

4 kommentarer:

  1. Kan godt forstå du drømmer dig hen på billedet, det er godt nok smukt og fredfyldt.
    Sikke en træls opstart du har fået med vejarbejde og des lige, det er bare surt. Flot med blestoppet, synes mine drenge har været tilbøjelige til flere uheld.
    Håber du kommer ind i en god rytme med pligterne så du får mere rolige morgener.
    Kh RIkke

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tanken :-)

      Det går heldigvis allerede meget bedre. Forsøger at være på forkant med opgaverne, så kommer overskuddet automatisk også :-)

      Slet
  2. Modern Family er nu god, fordi man får fornemmelsen af at 'forkæle' sig selv med tv-tid på de travle hverdage, selv om afsnittet kun varer 30 min. :-) kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, lige præcis. Og så handler den bl.a. om forskellige hverdagsproblematikker, som jeg nogle gange godt kan sætte mig ind i ;-)

      Slet