onsdag den 27. juli 2011

Ribsmuffins

Som tidligere omtalt brugte jeg nogle af de plukkede ribs i en portion Ribsmuffins. For at være helt ærlig, har jeg vist ikke smagt ribs i kager før, men blev faktisk positivt overrasket. De var dejligt syrlige og smagte også godt selv 2 dage efter. -Og så er de yderst simple at lave.

Skal det være lidt mere festligt, tror jeg, det vil være lækkert, hvis der tilføjes en sødlig frosting på toppen. Jeg har dog ikke prøvet det.

Derudover, så lavede de bagte ribs også sjove farvespil i kagerne, så jeg tror måske også, de ville være gode at anvende til Halloween. Det røde farvespil kunne nemlig sagtens gøre sig for blod i "uhyggelige" Halloween kager (som f.eks. et blodigt øje), omend det nok bliver lidt vanskeligt at få farvespillet tilpas uhyggeligt i alle kagerne. Blot en tanke...
Farvespillet kan ses i nogle af billederne nederst.

Jeg skriver opskriften, som jeg lavede den.

Ribsmuffins 24 stk.
4 æg
5 dl letmælk
0,5 tsk salt
450 g hvedemel
4 tsk bagepulver
5 dl brun farin
2 tsk vanillesukker
1 dl flydende margarine

Pisk æg, mælk og salt.
Bland alle tørre ingredienser, og rør dem i æggeblandingen.
Rør oliemargarinen i dejen og vend bærene deri.

Fordel dejene i muffinsformene. (Det anbefales, at formene kun fyldes 3/4, men det hæver ikke så meget som forventet, så skal jeg lave dem en anden gang, tror jeg, jeg vil fylde formene lidt mere.)


Bages ved 200 C i ca. 20 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar