onsdag den 27. juli 2011

To Do listen

Nu lakker ferien langsomt mod enden, og jeg er allerede ved at blive en lille smule stresset over alle de praktiske ting, vi ikke har nået!

I starten af ferien havde vi en snak om, hvilke praktiske ting, vi gerne ville have taget hånd om her i ferien. En yderst begrænset liste, som jeg troede, var meget realistisk. Og det startede også rigtig godt med det første projekt, men derefter er der ikke sket meget. Og det kommer der nok heller ikke til at ske, da resten af dagene i ferien allerede er så godt som booket op.

Vi har da bestemt hygget os, men jeg har svært ved at slappe helt af, når jeg kan se, at vi ikke også får ordnet nogle af de praktiske gøremål.

Jeg er 100 meter mester i at starte projekter op, men knap så god til at få dem afsluttet. Selvfølgelig betyder det noget, at man konstant bliver afbrudt af en skrigende krudtugle, "krudtugle fight" osv.... Men samtidig så vil jeg gerne se resultater på projekterne, så hvis et projekt står stille for lang tid, starter jeg et nyt. På den måde føler jeg stadig, jeg får noget fra hånden. Men det betyder også, at jeg har et hav af halvfærdige projekter. -Og det stresser! Jeg ved, vi intet når i hverdagen, da den er ret presset, så jeg havde jo håbet, at vi ville nå lidt mere i ferien.

Jeg arbejder derfor meget med mig selv om at lægge vægt på det, vi rent faktisk har nået, og ikke det vi mangler. En ongoing proces, men det hjælper.

Derudover, er det en stor hjælp med en to do liste. Ved at skrive alle "to dos" ned på en liste, får jeg dem ud af hovedet, og spekulerer ikke på dem på samme måde mere. Og så er det bare en stor tilfredsstillelse, når jeg kan strege "to dos" ud på listen.

Hvad jeg vil sige med dette indlæg er, at jeg håber, at kunne blogge om flere gennemførte projekter snarest. Desværre ser det ikke ud til, at det kommer til at ske i ferien. Det vil jeg gøre mit bedste for at acceptere, så jeg kan nyde de sidste feriedage med flere hyggelige komsammener (hedder det i øvrigt det?).

Fortsat god ferie derude...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar