lørdag den 9. juli 2011

Sommerprojekt #1

Vi har utroligt mange store træer på vores grund, til stor irritation for mig. Desværre deler M ikke min irritation, så vi har længe ligget i hårde forhandlinger om, hvilke træer der skulle blive, og hvilke der skal fældes.

Endeligt fik jeg lov til at komme af med et træ! Valget faldt på et stort (og ret flot) grantræ, som nogle geniale hoveder i sin tid valgte at placere i den ene ende af haven, så vi havde et hjørne på ca. 15 kvm i haven, som var fuldstændig ubrugeligt.

Selvom vi har en ok stor grund, er huset placeret så uhensigtsmæssig på grunden, at vi desværre ikke har særlig meget "rigtig" have, dvs. græsplæne, som man kan udfolde sig på.

Derudover, går jeg også drømmer om en køkkenhave og nogle frugtbuske, hvilket ikke er muligt i den forholdsvis lille have. Indtil nu! For nu fik jeg endeligt "godkendt" en træfældning, og det skete i dag. Yeah!

Forløbet ses her:

Træet i al sin pragt (efter vi have fjernet de nederste grene, som gjorde det bredere)

Inden fældningen er M oppe i toppen af træet og binde et reb om det.


Så er det nedlagt!

Et meget stort træ og en meget lille L

Ingen kommentarer:

Send en kommentar