lørdag den 20. august 2011

Amerikansk bananbrød



I dag bagte jeg min absolut yndlings banankage. Faktisk er det slet ikke en kage, men derimod et bananbrød, men jeg tilføjer noget chokolade til opskriften, og så bliver det til en rigtig lækker kage. Den er hurtig og simpel at lave, fedtfattig og er på ingen måde tung/klæg i det.

Ingredienser:
½ dl. raspolie
200 g. sukker
2 æg
4 bananer
300 g. hvedemel
1 tsk. natron
1 tsk. bagepulver
½ tsk. salt
1 tsk. vanillesukker
½ dl. minimælk (jeg bruger som regel skummetmælk)
Hakket chokolade efter behov (jeg bruger som regel ca. 100 g. 70% chokolade. I den viste kage er det dig 100 g. 55% chokolade)

Fremgangsmåde:
Bland olie, sukker og æg sammen.
Mos bananerne og rør dem i blandingen.
Rør de tørre ingredienser sammen og put dem i blandingen sammen med mælk.
Tilsæt det hakkede chokolade.

That's it!

Bages 1 time v. 175 grader.

Netop kommet ud af ovnen

Sådan ser det ud indeni.

2 kommentarer:

  1. Uhm lækkert, den opskrift snupper jeg lige en kopi af.

    God week-end

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Det lyder godt. Håber, du bliver glad for den.

    Også god weekend til dig :-)

    SvarSlet