mandag den 17. oktober 2011

En effektiv weekend

Vi har haft en dejlig effektiv weekend. Eller dvs. M har! Vi har nemlig endelig fået taget hul på ”projekt garagetag”. Vi skal have udskiftet vores ståltag med tagpap, da ståltaget danner så meget kondens, at det drypper ned og render ned af væggene. Det har været længe undervejs, for først skulle vi have udskiftet nogle frostsprængte sten i muren. En langvarig proces, da det skulle gøre af 3 omgange. – vi mistænker kondensen for at være skyld i frostsprængningerne.

Derefter skulle M måle, undersøge og tale med fagfolk i laaang tid! Han er en grundig mand, hvilket jo er en god kvalitet, men det sætter samtidig min tålmodighed for en prøve.

Men nu nærmer vinteren sig jo med hastige skridt, og vi skulle gerne have garagen færdigrenoveret inden da, så nu skulle der altså ske noget! Jeg har længe forsøgt at skubbe på, og i lørdags skete det så endelig. Jubii….

Projektstart


Lørdag blev materialet købt, og om eftermiddagen fik D besøg af en kammerat + forældre, og så skete der ikke så meget mere den dag.

Men søndag fik vi besøg af Ms forældre, og så gik han ellers i gang med projektet sammen med sin far.
D var aktiv hjælper. Han elsker at være ”arbejdsmand” og fulgte dem i hælene hele dagen.

På et tidspunkt rendte D rundt med en blyant bag øret. Jeg undrede mig over, hvor han mon havde set det, for det har jeg aldrig set M gøre det. Svaret på spørgsmålet var: "det gør de i Byggemand Bob." Nå ja, selvfølgelig! Det kunne jeg da have sagt mig selv :-)

3 generationer arbejder.
(Træet bliver malet til foråret. Det er meningen, at det skal have samme farve)

Arbejdsmændene nåede en del, men blev desværre ikke at blive helt færdige med siderne. De mangler en enkelt (hvor porten er) + ekstra kanter på et skur i forlængelse af garagen.
Men desværre skulle der jo komme regn fra i morgen, så projektet er pt. på standby.


D og Farfar arbejder

Og hvad har jeg så lavet? Jo, jeg har jo været husmor! Jeg har serviceret det arbejdende folk med formiddagskaffe, middagsmad, eftermiddagskaffe og aftensmad. Ikke de mest spændende opgaver, men alligevel en meget vigtig del af at få en arbejdsdag til at "spille". Jeg fik da også lige sneget en kage ind, som vi fik til eftermiddagskaffe. Opskrift følger.

Og L tullede rundt og underholdt Farmor det meste af dagen. Det hyggede de sig vist også med...

Så alt i alt en god weekend :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar