fredag den 21. oktober 2011

Hamburgerryggryde


Den færdige gryderet

Den anden dag prøvede vi denne gryderet for første gang. Det var en god ny måde at lave hamburgerryg på, og jeg synes faktisk, at resultatet blev ret godt. Vi skal helt sikkert have retten igen en dag.
Jeg har fundet opskriften her.

Ingredienser, 4 personer:
800 g. Hamburgerryg, rå
2 tsk. Karry
2 porrer, renset vægt
1 rød peberfrugt, renset vægt
1 grøn peberfrugt, renset vægt
1 fed hvidløg
70 g. tomatpuré, koncentreret
3 spsk. hvedemel
5 dl. Svinebouillon

2 dl. Piskefløde 38% (jeg brugte madlavningsfløde)
Salt
Peber

Serveres med ris til

Fremgangsmåde
Hamburgerryggen skæres i skiver og brunes let i smør med karry, evt. af et par gange, tages op. 

Tilsættes porrer i strimler, peberfrugter også i små strimler, tomatpure samt mel og bouillon, vend det hele godt rundt. Læg hamburgerryggen tilbage i gryden. Småkoger under låg til grøntsager og kød er mørt, ca. 15 minutter.
 

Derefter tilsættes fløde. Herefter koges retten op igen, og den smages til med salt og peber.
 


Drysses med persille inden serveringen med løse ris til. (jeg brugte ikke persille)

Hamburgerryggen steges

Grøntsagerne tilføjes


2 kommentarer:

  1. Dejligt med masser af grønsager.

    Mange tak for din søde kommentar på Badut. Den bliver jeg glad for.

    SvarSlet
  2. Det var så lidt :-)

    Jeg synes jo, din blog er fin og er glad for at læse den, så derfor synes jeg også, det er vigtigt at fortælle det.

    SvarSlet