tirsdag den 18. oktober 2011

Pølsehorn

Friskbagte pølsehorn

Denne opskrift bruger jeg altid, når jeg laver pølsehorn. Det er en opskrift, som jeg har fået af min mor for mange år siden, så jeg ved ikke, hvor den oprindeligt kommer fra.

Ingredienser
2 dl. lunkent vand
2 dl. mælk
50 g. gær
2-3 spsk. olie (jeg brugte raps)
1 tsk. salt
ca. 700 g. mel (jeg brugte 500 g. hvedemel og 200 g. rugmel + lidt ekstra, for 700 g. totalt er ikke helt nok)
2 æg + 1 æg til pensling

Gæren opløses i det lunkne vand, hvorefter mælk, olie og salt tilsættes.
Mel og æg tilsættes skiftevis under omrøring (jeg brugte røremaskine), og æltes godt sammen.

Sæt dejen til at hæve lunt i 20 min.

Pølserne deles i 3

Del dejen i 4 portioner. Rul en portion ud og del den i 6 lige store dele. Tilføj en smule ketchup i hver del, læg en pølse deri og rul dejen sammen om pølsen. Gør det samme ved de resterende 3 dejklumper, så der til sidst er 24 pølsehorn totalt.

Dejen opdeles i 6 dele pr. portion

Efterhæv pølsehornene i 15 min, og bag derefter hornene i ca. 15 minutter v. 200 grader.

Penslede pølsehorn klar til at komme i ovnen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar