tirsdag den 25. oktober 2011

Så kan vinteren bare komme an!

I dag har jeg haft min ugentlige fridag, og jeg har brugt en stor del af dagen på en strøgtur på gågaden i Horsens.

Mit egentlige ærinde derinde var at købe en fødselsdagsgave, hvilket jeg da også fik gjort. Men i går aftes fik jeg taget mig sammen til at gennemgå børnenes kasser med huer og vanter, og i den forbindelse gik det op for mig, at der var adskillige mangler til denne vintersæson. Det ene barn manglede f.eks. en tyk hue og tynde vanter, mens det andet manglede gode tykke og vandtætte vanter og et par huer.

Jeg gik derfor også på jagt efter manglerne i vintertilbehør i dag. Jeg er altid lidt i vildrede, når jeg skal finde det rigtige til vintersæsonen, for selvom jeg nu har haft børn i 4,5 år, så synes jeg endnu ikke, jeg har fundet nogle mærker i handsker (eller vinterstøvler for den sags skyld), som bare slår alle de andre. Jeg har derfor ingen mærker, som jeg sværger til, og føler mig hvert år som en nybegynder, når vintersæsonen nærmer sig.

Og specielt i børnehavealderen skal det altså kunne holde til lidt af hvert. Men samtidig vil jeg ikke købe de allerdyreste ting (som jo nødvendigvis heller ikke er de bedste), når man skal kalkulere med at miste x antal handsker og huer i løbet af vinteren (f.eks. er vi pt. nede med 1 hat og et par handsker, så det ser ikke for godt ud).

Men jeg fik da købt en del af forskellig slags, så nu kan jeg med ro i sindet læne mig tilbage og lade vinteren komme....

... altså bortset lige fra de forskellige husprojekter, som vi mangler at få færdige, inden det bliver vinter!

2 kommentarer:

  1. Lyder som en rigtig hyggelig fridag(:

    Du er velkommen til at kigge forbi min blog og forbi min give away(:

    www.dyreglad-pige.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Hej Dyreglad-pige.

    Velkommen til. Jeg har også lige været fordi din blog. Den er rigtig fin :-)

    SvarSlet