onsdag den 9. november 2011

Så er starten gået

Forleden var jeg ude og foretage de ugentlige indkøb. I den forbindelse besluttede jeg at udnytte, at jeg ikke havde nogen børn med, som jeg ellers plejer at have. Jeg fik derfor taget hul på indkøb til børnenes pakkekalendere og kom hjem med følgende:


Der er lidt af hvert, og jeg er nok oppe en en 16-17 gaver pr. barn nu.
Vores børn får gaver i en støvle hver morgen. Det gode ved denne løsning er, at man ikke behøver have 24 gaver klar d. 1/12.

Derudover, har vi en lidt speciel ordning, for da vi i sin tid startede med en pakkekalender til D, var han lige midt i selvstændighedsalderen og var, til tider, temmelig strid. Det år indførte vi så, at hvis han ikke havde opført sig ordentligt dagen inden, fik han en kartoffel i støvlen om morgenen (eller "en Gammel kartoffel", som han selv siger. -Den er nu ikke gammel...) Dvs. faktisk er det slet ikke sikkert, der bliver behov for 24 gaver!

Denne fremgangsmåde har så hængt ved siden, og det satser jeg også på, at vi fortsætter med. Nu er D dog, heldigvis, kommer over den fase, så jeg tror, vi ender med 24 gaver til ham i år. L er dog lige midt i den, men samtidigt så tror jeg ikke helt, hun er stor nok til at forstå sammenhængen mellem hendes handlinger om aftenen og kartoflen om morgenen. D var ca. ½ år ældre end L, da vi praktiserede det på ham for første gang. Så jeg må hellere have 24 gaver parat til hende også.

Anyway, jeg har ihvertfald efterhånden helt godt styr på pakkekalenderene. Dejligt at kunne stryge det af "to do" listen. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar