torsdag den 1. december 2011

Glædelig 1. december



Så oprandt dagen, hvor julehyggen starter, al julepynt skal være sat op, julelyset skal lyse ude fra busken i haven, adventskransen skal være bundet og kalenderlysene skal stråle om kap ved middagsbordet.

Sådan er det ikke lige pt. hjemme hos os! Jeg halter i den grad bag ud med at få alle kasserne med julepynt tømt. Vi har dog fået noget op, så må resten komme efterhånden. Satser på at få resten op i weekenden. Eller ihvertfald inden d. 24.12!

Adventskransen halter lidt. Jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvad der skal ske med den i år. I går kom L hjem med en fin juledekoration, som hun havde lavet i dagplejen. Dvs. nu har vi 4 juledekorationer med kalenderlys. Overvejer lidt, om man skulle sætte dem sammen og kalde det en adventskrans. Vil det ikke være ok? ;-) Nå ok, det kan godt være, det bare bliver ved tanken....

For at følge op på gårsdagens indlæg om pakkekalenderen, så fik D sin julekalender + brevet fra nissen her til morgen. Han blev selvfølgelig vildt glad for det og virkede ikke synderligt påvirket af brevet (fokus var på chokoladen i julekalenderen). Vi (læs: jeg) snakkede dog meget om nissen her til morgen. D har nemlig nogle rigtig trælse morgener for tiden. Han er morgensur, vil ikke i tøjet og vil slet ikke i SFO. Og det er så her, nissens  "magt" kommer ind i billedet! Men allerede her til morgen røg jeg i problemer, for da vi holdt på parkeringspladsen til SFO'en, ville han ikke ud af bilen. Jeg forsøgte mig med: "Jamen, så kan du jo ikke få nogen gave af nissen...." -Tavshed, mens D kigger jeg rundt i bilen og siger: "Jamen, han er jo ikke her" Hm! Sådan et udspekuleret barn. Jeg havde ikke lige set den kommentar komme, så jeg blev også en anelse tavs og fik sagt et eller andet med, at vi jo kunne sige det til nissen. Men vi har sagt, at nissen bor på loftet derhjemme, så D så ingen problemer i at skabe sig bilen. Hmm.... det må vi lige få lavet om til i morgen. Tror, det er en mobil nisse, der er flyttet ind hos os i år :-)

I aften starter julekalenderne jo også på TV. Personligt glæder jeg mig meget til at se Nissebanden sammen med D. Den står for mig som én af favoritterne fra barndommen, så det skal min søn også opleve. Desværre kommer den så sent, at han for længst sover der, så jeg må væbne mig med tålmodighed og vente til genudsendelsen i morgen.

Jeg glæder mig også selv til at se TV2s julekalender. Alene af den grund at Lars Hjortshøj og Andreas Bo er med. Så kan det da kun blive en succes (efter min mening).

Håber, I alle må have en god 1. december.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar