onsdag den 30. november 2011

Så starter pakkekalenderræset

I morgen går det løs med pakkekalenderen, Hjemme hos os foregår det på den måde, at børnene får en gave i deres støvle, HVIS de har opført sig pænt. Ellers får de en kartoffel.

Jeg forudså jo i et tidligere indlæg, at der ikke ville blive uddelt mange kartofler i går. Den udtalelse tror jeg dog, jeg kommer til at tage i mig igen.

I eftermiddag og aften var nemlig en stor kamp! D kom hjem fra børnehaven i fint humør, men da han så fandt ud af, at han skulle i bad, væltede hans verden. Der var ingen tvivl om, at han var usædvanligt træt i dag, men efter min mening bør han ikke opføre sig sådan alligevel. Han var gal, virkelig gal på et niveau, som vi sjældent oplever. Og hans dårlige humør fortsatte (desværre) resten af aftenen, indtil han kom i seng.

Mens det stod på, var min holdning helt klart, at han i morgen, som den første gave fra nissen, skulle have en kartoffel. Men her i aften stikker det alligevel i mit moderhjerte. I morgen d. 1. december skulle de nemlig begge have en chokolade julekalender af nissen, og jeg tror, han vil blive SÅ ked af det, hvis L for chokoladekalenderen og han intet får. Sker det igen, skal han selvfølgelig have en kartoffel i støvlen, for ellers har det ingen virkning, men jeg kan alligevel ikke få mig selv at til give en kartoffel d. 1/12.

Jeg er derfor kommet frem til et kompromis. Et ret godt et, synes jeg selv. Han får gaven + et brev fra nissen om, som ses her:


Det er da et ok kompromis, er det ikke?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar