mandag den 26. marts 2012

Gækkebrev

Se lige hvad der lå i postkassen, da vi kom hjem fra arbejde i fredags:



Det fineste lille gækkebrev fra D. Det er det første gækkebrev vi har modtaget fra nogle af vores børn, så det er da lidt specielt.

Han havde lavet det i børnehaven, og i fredags havde de så gået rundt i byen og fordelt dem i postkasserne. Ls dagplejer, som også har barn i børnehaven, fortalte, at de var kommet hjem til dem, mens de var ude i haven, og så havde 15 børn stået helt stille, mens to af dem + en voksen havde listet over til postkassen med "sshhh" lyde. Uden at nogle af dem havde sagt noget. -Det er da sødt! Og godt arrangeret af pædagogerne, synes jeg.

Bemærk også de 6 "prikker" (eller cirkler, om man vil). Troede først L havde været i gang med at tegne på den, da det gik op for mig, at det var prikker!

Mht. til hele seancen med at man skal give et påskeæg til afsenderen, arbejder vi lidt på pt. D har fuldtud forstået delen med, at man ikke må sige, hvem gækkebrevet er fra, men selvom vi siger, at vi ikke kan gætte det, påstår han fortsat hårdnakket, at det ikke er fra ham :-) Mon ikke vi får ham overtalt på et tidspunkt, så han kan få sit påskeæg?

Versene i brevet siger:
"Nu skriver jeg et lille brev
og du skal gætte hvem der skrev
I brevet er en vintergæk
den må du ikke kaste væk
men jeg skal ha det påskeæg
hvis ikke du kan gætte
hvem der har lavet dette."

og

"En lille nisse på potten sad
hvad den gjorde ved jeg ej
men da jeg ned i potten så
en lille gæk på bunden lå.
Nu sender jeg til dig, min ven,
og håber at få et æg igen.
Mit navn det står med lopper,"
.... og så står der ikke mere. Der var ikke mere plads i brevet. :-) :-) Mindre detalje...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar