lørdag den 10. marts 2012

Lyd herfra...

Så gik der igen et stykke tid, hvor jeg ikke fik skrevet nogle indlæg. Overskuddet er ikke for stort for tiden. Jeg er træt! Indrømmet, de fleste aftener falder jeg i søvn på sofaen, og selvom jeg napper et par timer her, har jeg ingen problemer med at sove om natten. Så det må det være det, min krop har brug for pt. Men det er vel også ok? Det har jeg ihvertfald besluttet, at det er.

Billedet er lånt her


Dvs. når børnene er puttet, bliver der ikke brugt mere energi end højst nødvendigt, så jeg får smurt madpakke og lagt tøj frem til dagen efter og nichts weiter! Jo, måske får jeg lige sat en vask over, hvis det går vildt for sig. Det betyder så, at al tøjvask, rengøring og indkøb bliver skubbet til weekenderne. Og hver weekend skælder jeg mig selv ud over, at jeg nu har fået samlet det hele sammen til weekenden igen. Men sådan må det være, indtil hverdagsoverskuddet vender tilbage (har det mon nogensiden været der?)

Men lidt sker der da for tiden. F.eks. har vi i denne uge været til 20 ugers scanning. Det var med lettelse, vi erfarede, at bebs ser ud til at have det fortræffeligt inde i maven og samtidig ser alle organer ud, som de burde. Jeg må ærligt inderømme, at jeg har været lidt mere nervøs for scanningerne denne gang.  Tror det er tankerne om alle de ting, der kan godt galt samt taknemmeligheden for at have 2 velskabte børn allerede. Hvor lang tid kan man blive ved med at være så heldig? Og hvad nu hvis der var noget alvorligt galt med barnet? Hvordan skulle vi så fortsat have overskud til D og L? Anyway, det så heldigvis ud til at være ubegrundede bekymringer, for vi venter os nemlig endnu en velskabt pige. Jep, vi skal simpelthen have endnu en dejlig prinsesse! Kønnet er jo bedøvende ligegyldigt, men vi synes det er rart at vide på forhånd. Tilbage fra min graviditet med D (hvor vi egentligt ikke ville vide kønnet, men kom til det alligevel, da scanningssygeplejersken talte over sig), fandt vi ud af, at det faktisk var rart at kunne få et mere personligt forhold til barnet i løbet af resten af graviditeten. Nu var det nemlig ikke længere bare en "den", men derimod en "han". Derfor har vi også valgt at få kønnet at vide ved de 2 efterfølgende graviditeter.

Nu kan jeg så komme i gang med at sortere alt det børnetøj, der efterhånden hober sig op i sække rundt omkring i huset. Al drengetøjet skal sorteres, og det vi ønsker at sælge, bliver sat til salg, mens resten kommer på loftet sorteret efter størrelser, så det er klar, hvis der skulle være nogen i nærmeste omgangskreds, der kommer til at vente et drengebarn inden for den nærmeste fremtid.

I denne weekend har vi heldigvis ikke de store planer. Dagen i dag er gået med det ugentlige indkøb i formiddags. Det tog børnene og jeg os af, mens M blev sendt ud i værkstedet for at påbegynde en massiv oprydning, som har trængt i det sidste års tid (mindst!). I eftermiddag har børnene og M fortsat været en del i haven og værkstedet, mens jeg har "hygget" mig med generel oprydning og vasketøj (som jo er samlet sammen til en weekendfornøjelse jvf. teksten øverst i dette indlæg).

I morgen er der gymnastikopvisning i den lokale gymnastikforening. Jeg har i år gået på et mor/barn hold sammen med L, og hun har elsket det! I modsætning til D, som ikke var synderligt begejstret og derfor stoppede midt i sæsonen. Men for L er gymnastikdagen simpelthen ugens højdepunkt. Derfor glæder jeg mig meget til at opleve opvisningen sammen med hende i morgen og se, om hun er ligeså meget i hopla, som hun plejer at være til træningerne, når der lige pludseligt sidder en masse mennesker og kigger på hende.
Det er dog også med lidt vemod i sindet, at jeg nu skal fortælle hende, at gymnastik er slut. Hvis det går helt galt, må vi dog bare i gang herhjemme i stuen. Det er vi så tit alligevel!

Fortsat god weekend derude!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar