onsdag den 28. marts 2012

Pink passion juice

Jeg var så heldig at få en juicepresser af mit arbejde i julegave. Et ønske, der i forvejen stod på min ønskeseddel, så det var jo helt perfekt. Desværre var energien og madlysten ikke til juiceeksperimenter omkring juletid, så det var først for nyligt, jeg fik pakken den ud af kassen.


Da jeg er helt uerfaren på området, besluttede jeg mig for at købe nogle bøger med opskrifter, så der var større chance for succes i 1. forsøg. Jeg prøvede en opskrift på en "Pink passion" juice fra denne bog.



Ingredienser

3 cm rødbede
4 cm squash
4 cm agurk
2 mellemstore gulerødder
2 cm ananas
1 æble
1 cm ingefær med skræl (undlod jeg, bryder mig ikke om ingefær)
½ stilk blegselleri (
undlod jeg, bryder mig ikke om blegselleri) 


2 cm økologisk citron med skræl
½ broccolistok
Is og 2 spsk kvalitetsolie (jeg undlod også olien. Bare fordi..)

Det hele tilføjes juicepresseren, bortset fra is og olie, som tilføjes til sidst.

Juicen smagte fint, men jeg kunne ikke drikke uanede mængder af den. Ungerne kunne også lide den, men også i moderate mængder. Når jeg skal lave den en anden gang, vil jeg tilføje lidt mere ananas og måske holde lidt igen med citronen, da jeg synes citronsmagen var meget gennemtrængende. Jeg fulgte opskriften slavisk (bortset fra de ting, jeg undlod), men en anden gang må den godt være lidt sødere efter min smag.

Dette er den eneste opskrift, jeg har afprøvet indtil videre, og når jeg snakker med mine kolleger (som bruger juicepresseren dagligt!), så påpeger de, at det ikke handler om at følger en opskrift og købe ekstra ind til det, men derimod at bruge alle de ting, men i forvejen har liggende i køleskabet. Og altid huske at tilføje noget sødt og gulerødder eller æbler og evt. lidt citron for at gøre juicen mere frisk. 

Jeg er sikker på, de har ret, så nu må vi se, hvornår jeg får kastet mig ud i det!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar