lørdag den 21. april 2012

Basilikum kylling



Dagens aftensmad bestod af denne ret, som jeg synes er ret lækker. Den tager ikke særlig lang tid at lave, så den kan bestemt også bruges til hverdag.

Opskriften har jeg printet ud fra Internettet for flere år siden, så jeg husker desværre ikke hvor den stammer fra.

Jeg laver typisk dobbelt portion sauce i forhold til den oprindelig opskrift, så jeg skriver opskriften, som jeg laver den.

Ingredienser:
4 stk. kyllingebrystfileter (uden skind og ben)
2 porrer
4 tsk. basilikum (jeg bruger friskt)
4 spsk. hk. persille
2 tsk. timian
8 tsk. hvedemel
4 dl. vand
2 terninger hønsebouillon
12 spsk. syrnet fløde 9% (Jeg brugte Cheasy fraiche 6 %)
Salt og peber

Fremgangsmåde:
Læg kyllingfilterne i et ovnfast fad, drys med salt og peber og kom lidt vand ved.
Stil det i ovnen ved 200 grader i 30-35 minutter.
Når der er ca. 15 minutter tilbage af tiden, skæres porrerne i fine strimler og svitses kort på en pande.
Krydderurterne tilsættes.
Med og vand rystes godt sammen og tilsættes.
Bouillonterningerne smuldres i, og det hele koger ved svag varme i ca. 5 minutter.
Rør syrnet fløde i, og giv saucen et opkog.

Ved servering hældes saucen over kyllingefileterne.

Serveres med kartofler eller ris (jeg serverede ris og brød til)

Saucen inden der tilføjes syrnet fløde

Ingen kommentarer:

Send en kommentar