fredag den 13. april 2012

Cookies med chokoladestykker (Hummingbird)



Til Ds fødselsdag bagte jeg bl.a. disse cookies fra Hummingbird. De smagte fint, men favoritterne er dog Hummingbirds Chokolade cookies, efter min smag.

24 stk.

Ingredienser:
225 g usaltet smør (jeg brugte saltet)
350 g. lyst muscovadosukker (jeg brugte rørsukker)
2 æg
½ tsk. vanilleekstrakt (jeg brugte 1 tsk. vanillesukker)
400 g. hvedemel
½ tsk. salt (undlod jeg, da jeg brugte saltet smør)
2½ tsk. natron
225 g. mørk chokolade, grofthakket (jeg brugte en pose alm. M&Ms = 180 g. og M&Ms med peanuts som de restende 45 g.)

4 bageplader, beklædt med bagepapir

Forvarm ovnen til 170 grader.

Pisk smør og sukker let og luftigt i en røremaskine med en flad spartel (eller brug elpisker). Tilsæt æggene et af gangen og rør godt. Skru ned til lav hastighed og rør vanille i.

Tilsæt mel, salt og natron og bland det godt til en jævn dej. Fordel den hakkede chokolade i.

Læg 6 lige store klatter dej på hver klargjort bageplade. Sørg for, at der er god afstand, så kagerne kan flyde ud under bagningen. Bag kagerne i den forvarmede ovn i ca. 10 minutter eller til de er gyldne i kanterne og er helt flade.

Lad kagerne køle lidt af på pladerne, før de vendes ud på en bagerist og køler helt af. De skal være bløde og seje.

Den færdige dej


Klar til at komme i ovnen


Færdigbagte


Ingen kommentarer:

Send en kommentar