fredag den 13. juli 2012

Er her skam endnu....

... men det er godt nok ikke blevet til mange blogindlæg på det sidste. Det kan vi hurtigt blive enige om.

Status herhjemme er pt. at hele familien er gået på sommerferie i dag. D fra børnehaven, M fra arbejdet, mens L havde sidste dag i dagplejen og starter efter sommerferien i børnehave. Jeg har derimod gået herhjemme siden d. 1/6. Først holdt jeg mine 3 ugers sommerferie, hvorefter min barsel officielt startede.

Synes, det er lidt vildt, at jeg allerede er nået så langt i denne graviditet, men faktum er, at jeg i dag har 1 uge og 4 dage til termin. Jeg kan slet ikke forholde mig til, at fødslen, i princippet, kan starte når som helst. Det skyldes, at jeg er gået hhv. 14 og 13 dage over tiden med D og L, så jeg har derfor svært ved at forestille mig ikke at skulle gå helt til terminen, inden fødslen går i gang. Men lad og nu se....

Nu får jeg jo hele familien hjem hver dag (hele dagen!). Noget, jeg naturligvis ser frem til, men samtidig er jeg også klar over, at det nok blive temmelig hårdt. F.eks. betyder det, at det er slut med min daglige "morfar" på sofaen, hvorimod jeg nok kommer til at være på benene det meste dagen i stedet.

Vi har ikke de vilde planer i ferie, da vi jo ikke ved, hvornår lillesøster melder sin ankomst. Men vi er dog opsat på, at der skal ske noget for D og L i det omfang, det bliver muligt. Vi har derfor planer om nogle forskellige småture. Heldigvis er de ikke så store endnu og  har derfor ikke de store forventninger om forlystelsesparker osv.

I går havde jeg f.eks. en snak med D. om hans forventninger til sommerferien og samtalen foregik på nogenlunde denne måde:

Mig: "Hvad kunne du godt tænke dig at lave i sommerferien?"
D: "Måske rydde lidt op"
Mig: "Jamen, kunne du ikke tænke dig, at vi skal lave noget?"
D: "Skal vi lege med perler?"
Mig: "Kunne du ikke tænke dig at tage på nogle ture?"
D: "Vi kunne måske tage en tur på legepladsen? Jeg kender 3 legepladser (han nævner 3 forskellige veje i vores lille landsby"

Arhmen altså, der smeltede mit hjerte lige.... Tænk sig at have så lave forventninger. Vi plejer ellers at tage på en del ture, når tiden er til det, men der er ingen tvivl om, at han godt er klar over, at det i år bliver lidt anderledes, hvilket han fuldt ud har affundet sig med.

Hvor er han altså sød...

...Det skal så lige siges, at da han i aften havde en lignende samtale med M, havde ønskerne ændret sig til, at han gerne vil ud at køre tog og ud at sejle.

Mon ikke vi finder ud af noget?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar