fredag den 21. september 2012

Efterårshygge



Det står sløjt til med bloggeriet for tiden. Jeg er bagud med et hav af indlæg. Har efterhånden en del opskrifter + en 3 års fødselsdag sidste weekend, som jeg mangler at skrive om, men det når jeg nok på et eller andet tidspunkt. Jeg troede ellers, at når jeg kom på barsel, ville jeg have masser af tid til at blogge. Det er så ikke sket endnu! Satser dog på, at jeg snart får mere tid, men indtil videre flyver tiden bare afsted med alverdens aftaler. Denne uge har f.eks. været fyldt ud med 3 års fødselsdag i børnehaven, besøg af en kollega der også er på barsel samt mødregruppe. Og ind i mellem skulle der også lige være tid til almindelige hverdagspligter, som f.eks. madlavning, indkøb og de enorme mængder vasketøj denne familie efterhånden producerer! Undrer mig hver gang over, hvordan det kan lykkes os at levere SÅ meget vasketøj, men jeg må nok bare indse, at det hører med til at være en familie på 5.

Anyway, i eftermiddag og aften har jeg været alene med ungerne, da M er ude at føjte med sit arbejde. Og faktisk har vi hygget os ganske gevaldigt. Ihvertfald så meget som det kan lade sig gøre at hygge med en hysterisk selvstændig 3 årig i huset!



Vi har haft tændt op i brændeovnen for første gang på denne side af sommerferien. Og foran den levende ild hyggede vi med puslespil kombineret med udklædningstøj. Og ja, det er D i den prikkede Cirkeline kjole ;-)

Til sidst kollapsede det dog for den lille trætte 3 årige, som endte med at græde næsten konstant. Og selvom det er efter hendes normale sengetid (som er blevet betydeligt tidligere efter børnehavestart og dermed ingen middagslur mere), SKAL hun se Disneysjov om fredagen (at hun så faktisk kun interesserer sig for det slik, der serveres, og egentligt er bedøvende ligeglad med selve tegnefilmene er så en anden sag).

Så da lille F var fodret af, blev L pakket i seng hurtigst muligt, så vi andre kunne få lidt ro! Jeg vælger så at huske den hyggelige stemning var ovenstående billede,der trods alt var til stede så længe det varede...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar