fredag den 5. oktober 2012

Vildtgryde



Vi har for nyligt fået denne lækre og velsmagende vildtgryde. Opskriften er fra sidste uges Bilka reklame og lyder som følger:

4 personer

Ingredienser:
Ca. 400 g. vildtkød i tern
3 stk. gulerødder
250 g. champignon
150 g. bacon i tern
150 g. cocktailpølser
2 dl. rødvin
1 dl. fond eller bouillon (jeg brugte 1 dl. kalvefond)
2 dl. piskefløde (jeg brugte en blanding 18 % piskefløde og 7 % Cremefine. Og brugte en sjat mere end 2 dl.)
1-2 spsk. bærgelé (jeg brugte ribsgele)

Fremgangsmåde:
De skrællede gulerødder skæres i tern og svitses i lidt smør sammen med bacon og de rensede champignoner. Lad det stege under omrøring i nogle minutter. Vildtkødet i tern brunes i smør i en gryde og krydres med salt og peber. Hæld bouillon og rødvin ved og tilsæt de blandede, svitsede grøntsager og bacon med kødet og tilsæt fløden. Lad det småkoge i 45-50 minutter. Tilsæt cocktailpølserne. Smag evt. til med lidt gelé.

Jeg serverede kartoffelmos og en frisk blandet salat til.

Note: Gryderetten har en meget kraftig smag, så der kan sagtens tilsættes mere fløde end angivet (som jeg gjorde) eller evt. lidt mælkejævning, for at gøre den mere fedtfattig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar