fredag den 7. december 2012

Julehygge i det lille hjem

Vores uge startede sådan her:


Mandag morgen sneede det tæt, og børnene og jeg gik i børnehave med kælken (D trak L hele vejen, dejlig storebror :-) ), og da det endelig holdt op med at sne, kunne jeg "skyde" ovenstående billeder af det smukke vejr.

Således skulle man tro, at julestemningen har nået max, men af en eller anden grund er den ikke rigtig kommet til mig i år. Jeg plejer ellers at elske jul og alt hvad dertil hører, og julepynten skal ihvertfald være oppe senest d. 1/12, men sådan blev det altså ikke i år. Jeg synes faktisk, julen er lidt anstrengende med alle de forventninger. Både egne og andres. Men når man har børn nytter det jo ikke noget at have "jule blues", så der skal selvfølgelig hygges igennem ligesom vi plejer, og i dag fik jeg da også hængt det sidste pynt op og lavet adventskransen (ja ja det er d. 7/12 I know....)

Årets advents"krans". Ikke noget specielt kønt syn, men den er der da...

I forgårs hentede jeg børnene tidligt fra børnehaven, for vi skulle have lavet børnenes julegaver til familien. Jeg kan desværre ikke fortælle, hvad gaverne er endnu, da enkelte familiemedlemmer læser med på bloggen, men hyggeligt det var det med pebernødder på bordet og julemusik på transistoren.

Pebernødder og Kandis

I dagens anledning havde vi også fået Ls børnehavegruppes nisse, Kandis, med hjem til overnatning, så hun var også med til at julehygge. Angående nissen, så er det den slags nisse, der på skift kommer med børnene hjem, og så skal forældrene skrive i dens bog om alt det, den finder på, så de kan læse det højt dagen efter. Nu har vi jo børn i to forskellige grupper i børnehaven (=2 nisser, suk), så jeg måtte ikke brænde alle mine "drilleidéer" af på Kandis, men lidt fandt hun da på ;-) -Hvis der er nogen, der ligger inde med nogle gode idéer til, hvad Julius (Ds nisse) kunne finde på, så sig endelig til.

Altså den Kandis... hun er bare en værre en...

Hun farvede mælken til morgenmaden blå (klassiker, I know, men D har fortalt så meget om, at det er sket hjemme hos nogle af de andre, så nu skulle mine egne børn også prøve det), så gemte hun børnenes julesokker inkl. gaver på hhv. badeværelset og bryggerset, og endeligt pakkede hun børnenes madkasser fint ind i gavepapir, bånd og til/fra kort. Børnenes syntes, det var fantastisk at vise de andre børn deres madkasser, da de kom i børnehaven. Dejligt at se deres glæde...

Lille F var sandelig også med til at julehygge. Hun havde travlt med at øve sig i at rulle. Not quite there yet.....


Ellers så ses familiens juleudstillingpynt og julehygge her:

Nissehuset kom frem fra sit skjul i dag
Årets juledekorationer fra børnehaven. Det er D til venstre, L til højre. I år var vi så heldige, at én af mødrene arbejder på en planteskole, så fik hun sponsoreret en masse pynt + de fine skåle. Vi skulle kun medbringe lyset.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar