onsdag den 23. oktober 2013

Shrek pandekager....



....blev disse pandekager døbt herhjemme i går.

Aftensmaden bestod nemlig af disse grønne pandekager med hakket oksekød, salat, agurk, tomat, majs og revet ost. Opskriften er inspireret af Twin food tilsat spinat, så dejen fik den fine grønne farve.
De var et stort hit hos børnene, og specielt D (som er temmelig kræsen) spiste væsentligt mere, end han har gjort i lang tid til aftensmad.

Jeg skriver opskriften, som jeg lavede den.

Ca. 20 stk. store pandekager

6 æg
ca. 1 liter mælk (opskriften siger 9 dl, men jeg tilføjede lidt ekstra, da jeg synes, dejen var for tyk)
2 tsk. salt
200 g. groft rugmel
200 g. hvedemel
ca. 250 g. hk. spinat (optøet og vredet for væske)

Alle ingredienser røres sammen i en skål med et piskeris eller piskeren på røremaskinen, som jeg brugte.

Da der ingen fedtstof er i dejen, tilføjede jeg en lille klat oliemargarine ved stegningen af hver pandekage.


Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar