fredag den 10. januar 2014

Vinteren der blev væk

Eller blev den? Nu synes jeg, vejrudsigterne begynder at melde om mulighed for sne i næste uge.
Men jeg vil gerne se det, før jeg tror det.

I sidste weekend føltes det ihvertfald ikke som om, kalenderen siger vinter. Børnene er ret trætte af, at der ikke er faldet noget sne endnu, men efter mening gør det nu ikke så meget. Og der er jo ikke noget, der ikke er godt for noget. For det varme vintervejr gjorde det i weekenden muligt for mig at få lavet noget af det efterårsarbejde i haven, som jeg ikke nåede, da kalenderen sagde efterår.

D og L var med mig, og vi fik styr på følgende:

Vi fik samlet al julepapir i sække og smidt det og al pap fra julegaverne hen foran huset, så M kunne tage det med på lossepladsen om eftermiddagen


Juletræet blev barberet, så grenene også kunne komme med på losseren, mens jeg savede stammen op, så stykkerne kan ligge at tørre, indtil de er klar til at komme i brændeovnen.


Børnene var flittige hjælpere, og her slæber L grene hen i bunken til lossepladsen.

Derudover fik jeg beskåret frugttræerne, og kunne konstatere, at flere af træerne også tror, det er forår, for der var flere knopper på træerne.

Knop på det ene æbletræ

Og sørme om jeg ikke også fik plantet de vinterhårdføre stauder, jeg har haft liggende nogle måneder. Håber, de overlever den lange ventetid...

D og L hyggede sig i sandkassen, mens jeg kravlede rundt på stigen og beskar frugttræer.

Det var en rigtig hyggelig formiddag med kvalitetstid bare os tre, mens M og F var ude at køre.

Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar