onsdag den 23. september 2015

Weekend med fart på

Vi har netop haft endnu en travl weekend. Heldigvis fyldt med gode oplevelser, men alligevel kan jeg godt mærke, at jeg trænger til lidt mere ro på efterhånden. Jeg savner weekender uden planer, hvor vi får noget fra hånden derhjemme, mens vi hygger os med det og nyder det flotte septembervejr. I går havde jeg en sygedag med F, der var blevet snotforkølet og hæs i weekenden, mens jeg selv kapitulerede til forkølelsen søndag aften (hej efterår!). Det var jo nok en kombination af vejrets skiften + min krops reaktion på for mange planer, så jeg må hellere snart til at gøre alvor af at geare ned og ikke mindst blive bedre til at sige nej. Jeg vil jo gerne nå det hele og siger sjældent nej til invitationer og arrangementer, hvilket jeg helt sikkert skal blive bedre til.

Men nu tilbage den sidste weekend. Fredag eftermiddag/aften var vi til høstfest i Fs børnehave. I dagens anledning var vi babysittere for Ms niece på 3 år og nevø på 8 mdr. Selvom det var en ganske hyggelig aften, var det altså også pænt stressende! 5 børn, der skulle have mad samtidigt, pølser der skulle grilles, tallerkener der skulle fyldes i buffeten. Jeg blev ihvertfald bekræftet i, at vi altså ikke skal have flere børn! Det er fint at låne nogle ekstra engang i mellem, haha.. For en baby på 8 mdr. gider jo ikke ligefrem sidder i barnevognen og kigge, så M var på ham det meste af tiden, mens jeg sørgede for mad til de resterende 4!

Børnene havde selv lavet pynten. Så fint.

Da børnene var spist af, rendte de ud og legede på legepladsen og den store bunke halm, der var smidt på legepladsen i dagens anledning. Og heldigvis var vejret strålende, så ungerne hyggede sig. Og M og jeg nåede da også at få et par bidder aftensmad og fik snakket med et par af de andre forældre. Det var vist hvad det blev til… jow jow.. men bare ungerne havde en fest, og det havde de!

Dagen efter tilbragte vi hos Ms bror og kone, så de kunne få deres børn tilbage, for at fejre svigerindens 30 års fødselsdag. En ganske hyggelig eftermiddag med alt hvad der tilhører.

Søndag stod den på fodboldstævne i Givskud fra morgenstunden for Ds vedkommende. Safari Cup for at være helt præcis. M, D og L kørte afsted, mens jeg kørte med L til ridning. Hun er netop begyndt til ridning og elsker det meget, så hun blev meget ked af det, da jeg sagde, at hun ikke kunne komme afsted pga. Ds fodboldstævne. Heldigvis ligger Givskud kun ½ times kørsel væk, så vi besluttede, at det måtte blive en af de dage, hvor vi kørte i to biler og efterfølgende mødtes til hygge sammen resten af dagen. Win-win (bortset fra pengepungen til benzin…)

L og jeg hyggede os til ridning, og da jeg har selv redet meget som barn, nyder jeg at komme tilbage på en rideskole igen. Vi nåede Givskud ved 11 tiden og nåede at se 2 ud af 3 af Ds fodboldkampe.
Efter stævnet var der præmieoverrækkelse og hygge i Løveparken. Det var samtidig også holdets fodboldafslutning for udendørssæsonen, så alle forældre var med og vi havde en rigtig hyggelig eftermiddag. Både sammen med de fleste andre fra holdet og for os selv.

"Højere, højere, far!"
Med sådan et program for weekenden, var vi alle temmelig trætte og udmattede søndag aften. Nogen mere end andre (jf. snotsituationen øverst i indlægget)

Næste weekend står den heldigvis på forældreafslapning fredag-lørdag og (forhåbentligt) hygge med praktiske gøremål søndag.

Follow on Bloglovin

2 kommentarer:

  1. Sikke dog en weekend, selvom den absolut lyder god, så kan sådanne weekender også nemt ende med at tage mere energi end de tilfører. Det er virkelig en balancegang, hvordan man løser det. Håber i er ved at være ovre forkølelsen :-)
    Kh Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Rikke :-)

      Ja, det er nemlig en svær balancegang og kunsten af sige nej engang i mellem.

      Slet