tirsdag den 22. november 2011

Sygdom og juledekorationer

Havde man spurgt mig i morges, om hvordan det går, havde jeg hejst det hvide flag! Efterårssygdommene har nemlig også gjort sit indtog i vores familie. L har været syg siden midten af sidste uge. Først med feber i flere dage, som derefter blev afløst at hoste, hoste og atter hoste. Den anden aften så kraftig, at hun fik næseblod inde i sengen, mens hun sov. Det har naturligvis påvirket hele familiens nattesøvn i adskillige dage efterhånden.

D kvitterede så med at begynde at kaste op i nat! Det fortsatte i 4 timer, hvorefter han faldt i søvn, og L stod op.  Dvs. jeg havde to halvsyge børn herhjemme i dag + jeg havde selv været oppe siden kl. 4. En cocktail jeg ikke ligefrem så frem til at opleve.

Heldigvis blev dagen ikke nær så slem som frygtet. Jo, der var en del piberi (bl.a. skreg L på sin sut det meste af dagen) , en del skænderier, men der var også gode tidspunkter.

F.eks. fik vi lavet årets juledekorationer. Uplanlagt er vi endt med 3 kalenderlys, hvilket så betød, at der var en dekoration til hver. Børnene gik meget op i det, så det blev et rigtig hyggeligt projekt. Det eneste, de var utilfredse med var, at det var overstået så hurtigt.

Det endte med disse resultater:

Den lilla er Ls, den røde er Ds og den hvide er moderens kreation. Sidstnævnte er ikke så kreativ, men den er der da ;-)

Close up af lyset i Ds dekoration. Det er da meget sødt....

Ellers så er energiniveauet ikke på sit højeste for tiden. Det hænger selvfølgelig sammen med børnenes sygdom, men også det triste vejr påvirker min energi, kan jeg mærke. Jeg synes bare, november føles uendelig lang i år. Håber snart at få lidt mere overskud igen, så bliver der nok også skrevet noget oftere på bloggen.

Håber, I holder gejsten oppe derude...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar