mandag den 12. marts 2012

Status efter 1. feriedag


  • Manglende nattesøvn pga. hostende barn max. 10 cm. fra mit hoved - tjek!
  • Antal bukseskift i forbindelse med "Projekt blefri": 2
  • Antal potte/toiletbesøg med "gevinst"  i forbindelse med "Projekt blefri" : mange! 
  • Væsentlig reducering i vasketøjsbunken. Vasket OG lagt på plads - tjek!
  • Beskæring af de fleste høje stauder sammen med små hjælpere, der hyggede sig med at finde mariehøns, regnorm og snegle - tjek!
  • Havehygge med krudtuglerne - tjek!
  • Nye sko til børnene - tjek!
  • Tegning og klipning af gækkebreve - tjek!
  • Legetøj spredt sporadisk gennem samtlige rum i huset - tjek!
  • 1 stk. smadret mor med bækkensmerter - tjek!
Nu er det heller ikke værre, end ovenstående lyder, for faktisk har vi haft en rigtig god dag sammen. Vi har hygget max. og børnene har generelt opført sig eksemplarisk. Ls pottetræning går over alt forventning. Hun startede dog morgenen med at tisse i bukserne. Fair nok, for så fik hun lige en fornemmelse af at have våde bukser. Resten af dagen gik problemfrit. Vi hyggede i haven, kun afbrudt af et par besøg på potten, som jeg i dagens anledning havde stillet ud i baggangen. 

Faktisk blev jeg så modig, at jeg ud på eftermiddagen tog børnene med i en skobutik, så de kunne blive forsynet med nye sko. En tur der i alt tager omkring en times tid (inkl. kørsel). L klarede den uden problemer!

Efter aftensmaden ville hun dog ikke på toilettet, hvilket resulterede i våde bukser. Men to gange på dag 1, synes jeg er super flot. Så kan man ikke andet end at blive stolt af den lille størrelse.

Her til aften kan jeg dog godt mærke, at jeg ikke er vant til at være på benene hele dagen (sidder normalt på kontor), så jeg er temmelig smadret i bækkenet lige nu. Derfor står den nu på sofahvile resten af aftenen, mens jeg kan kigge rundt i stuen og "beundre" legetøj, tæpper, dukker og des lige jævn fordelt over det hele. Dejligt med et hjem, der emmer af liv... altså indtil et vist punkt, hvor der skal ryddes op. Fornemmer at dette punkt opnås i morgen! 

Til sidst et lille potpourri for at fornemme stemningen:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar