fredag den 31. august 2012

Her går det godt. Send mere nattesøvn...



Så er det vist på tide med en hilsen fra Barselsland. Sagen er nemlig den, at vi befinder os ganske godt i Barselsland! Det er slet ikke til at forstå, at der allerede (næsten) er gået en måned, siden lille F så dagens lys. Dagene flyver allerede afsted og så alligevel ikke, for de dage der er præget af søvnunderskud, har jo en tendens til at snegle sig afsted. Men faktisk er det slet ikke så slemt med nattesøvnen. Ikke hver nat ihvertfald! F sover godt i løbet af dagen, men er til gengæld ved at udvikle sig til en lille partyprinsesse om aftenen (jvf. de manglede blogindlæg). Om natten er jeg typisk oppe en gang, hvilken jo er meget fornemt, men efter endt måltid, plejer vi at "hygge" os med følgende: falde i søvn, tabe sutten, vågne og rode efter sutten, tabe sutten, grynte, få sutten, tabe sutten... osv. Get it? Denne proces kan til gengæld godt strække sig over nogle timer, hvilket til sidst gør mor her en smule stram i betrækket! Så det må dælme godt snart ændre sig!

Bortset fra ovenstående nyder jeg meget at være på barsel. Jeg er meget opmærksom på at nyde det, for det er sidste gang, det sker! Jeg ved fra de andre gange hvor hurtigt tiden går, så jeg gør mit bedste for at nyde tiden herhjemme. Jeg hygger med de store om morgenen, inden de bliver afleveret i børnehave. Nyder at have god tid til at aflevere i ro og mag, og i løbet af dagen forsøger at jeg få foretaget lidt praktiske gøremål, hvis ellers tiden (og lille F) tillader det. Det er ikke meget, jeg når, men jeg når da lidt, og det er jo bedre end ingenting.

Er der endeligt lidt fritid om aftenen, bliver den brugt til at søge efter en ny bil. Vi er nemlig i den uheldige situation, at vi ikke ejer en bil med plads til 3 autostole. Og da familien jo nu består af 3 børn, er det ved at være en smule presserende at skulle finde et nyt køretøj. Men det er desværre ikke sådan lige til! Pris og krav ønsker skal jo passe sammen, hvilket de ofte ikke gør, så der går desværre en del tid og ikke mindst spekulationer med det. Håber snart, vi finder noget. Pt. har jeg overladt hele processen til M. Magter helt ærligt ikke at bruge energi på det. Jeg vil bare gerne have en bil, der kan rumme hele familien. -Og så er interessen der bestemt heller ikke fra min side. Der er snart ikke noget, der interesserer mig mindre en biler. De skal bare køre!

Hverdagen kører ikke efter faste rutiner endnu. F sover, når hun sover og ellers spiser hun. Indenfor den sidste uges tid, er hun dog begyndt være mere vågen og "snakke" noget mere, så forhåbentligt får vi snart en mere fastlagt hverdag (med mere overskud til blogindlæg -har så meget jeg gerne vil fortælle)

See you soon....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar