lørdag den 1. september 2012

Hjemmelavet pizza



Hjemme hos os får vi ofte hjemmelavet pizza. Både fordi det er noget, børnene kan lide, men derudover er det også en ganske fin måde at få brugt diverse rester på.

I går var der så igen pizza på menuen. Jeg bruger altid den samme opskrift til dejen, da den er nem og hurtigt, og jeg synes, den giver et godt resultat:

350 g mel (jeg blander gerne hvedemel og én eller anden type fuldkornsmel f.eks. 200-250 g. hvedemel og resten fuldkorn).
2 dl. lunken vand
25 g. gær
1 tsk. salt
2 spsk. olie

Opløs gæren i den lunkne vand og tilsæt de resterende ingredienser. That's it! Jeg bruger gerne røremaskinen, så tager det ikke mange minutter.

Gårsdagens eksempler (som ses øverst) blev f.eks. med rester af suppehorn og diverse grøntsager.
Vi fik brugt alle vores rester og børnene fik noget, de kunne lide til aftensmad. Ren win-win!

Den hurtigt rørte dej. Denne gang bestående af 250 g. hvedemel og 100 g. fuldkorns speltmel

2 kommentarer:

  1. Uh det ser lækkert ud! Jeg får helt lyst til pizza nu!!

    Kig forbi min gavekort giveaway

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker. Ja, pizzaer vækker altid glæde :-)

      Har kigget forbi din give away, men er desværre ikke så kreativ med stoffer, så jeg vil hellere lade en anden få glæde af de fine ting.
      Men tak for tippet :-)

      Slet