tirsdag den 6. november 2012

Underskudsmor.dk

Ja, det måtte jo komme! En af de rigtig trælse barselsdage, for lille F har nemlig skreget det meste af dagen og stort set ikke sovet. Det er meget atypisk, for hun plejer at sove mellem 3 og 5 timer midt på dagen og er generelt et roligt barn. Bare ikke i dag! Min teori er, at det var lidt maveproblemer, men samtidig har hun lige fundet ud af, at hun kan hvine og skrige, så det gør hun også en del for tiden, suk!

I formiddags var vi en tur i Bilka for at foretage ugens storindkøb. Det gik nogenlunde, så længe sutten var i munden. Men efter vi kom hjem, har det været komplet umuligt at lægge hende fra mig.

Men der hvor det for alvor trak tænder ud var, da jeg havde hentet D og L fra børnehaven. Åh, hvor jeg dog hader, når overskuddet er så småt, at det kommer til at gå ud over de store, for de har jo absolut intet ansvar for det.

Men skæbnen ville jo, at det lige præcis var i dag, hvor M havde planlagt en tur i bio sammen med kollegerne direkte efter arbejdet. Så alenemor i ulvetimen med 1 stk. skrigende baby + en 3 årig med meget bestemte meninger, hvor der hyles råbes MEGET højt, hvis de ikke efterleves. Oh yes, der var ren idyl i det lille hjem i dag!

Og efter alle børn er puttet, sidder mor tilbage i sofaen med dårlig samvittighed over, at D og L måtte bøde for en udmattet mor, der havde haft en dårlig dag. Hader det, hader det, hader det!

-Så nu vil jeg snart gå i seng og glæde mig til en bedre dag i morgen. Men inden det sker, skal jeg lige huske at lave en seddel til M om, at han lige skal vaske sutteflasker og flaskesutter, inden han kan gå i seng, for han er nemlig ikke kommet hjem endnu. Det må da være fair, er det ikke?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar