torsdag den 5. december 2013

Nissedrillerier vol. 1

I går fik vi nissen med hjem fra Ds klasse. Typisk, at det sker en dag, hvor jeg absolut ikke havde tid til at engagere mig i det. Om onsdagen træner jeg nemlig Ls pigegymmastikhold, og i går skulle jeg så ovenikøbet til skolebestyrelsesmøde efterfølgende, så jeg nåede faktisk slet ikke at være hjemme, mens børnene og nissen var vågne.
Da jeg kom hjem, sov samtlige børn. D sov med nissen godt krammet ind til sig, og så var gode råd dyre. Spurgte jeg M til, hvad de havde lavet, var svaret: "de har set lidt fjernsyn og sådan....." Han havde haft vist haft travlt med at styre aftensmaden og børn. 
Men man skal jo skrive lidt om, hvad nissen havde lavet, så jeg måtte igang med at finde på nissedrillerierne. Jeg havde selvfølgelig gjort mig lidt overvejelser inden, for jeg vidste jo godt, at det ville ske. Men jeg blev alligevel lidt overrasket, da det skete en dag, hvor jeg ikke havde tid til det.
Anyway, Julle (nissen) endte med at lave følgende herhjemme:
Farvede toiletvandet blåt.
Skrev "Glædelig jul Daniel" på spejlet i badeværelset
Gemte Ds tøj (som han skulle have på) ovenpå en lampe
Festede med andre nisser i huset, så spisebordet var fuld af nisser
Væltede 2 spisestole
Puttede en kartoffel i hver af Ds og Ls vinterstøvler
Puttede en gulerod i Ds hat
Lagde en elastik under pålægget på en af Ds madder i madpakken (hvilket han vist ikke opdagede -har han mon ædt den?? -Nej, han nåede vist aldrig til det ramte stykke rugbrød. -Nitte!)
Lagt en lille pakke med pebernødder i hans eftermiddagsmad.
Og nu kan vi så vente på nissedrillerier vol. 2, for L skal jo også have en nisse med hjem en dag. Så nu må jeg sætte "de små grå" i gang for at finde på noget nyt til L, der faktisk bare forventer, at hendes nisse gør det samme som Ds!
Her ligger D og krammer Julle. Han fortalte mig i dag, at han holdt godt fast, så Julle ikke kunne løbe ud og lave drillerier!
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar