onsdag den 26. august 2015

Hverdagstanker og Jyllands Park Zoo

Så kom jeg igen bagefter med at blogge. Det skyldes primært, at min pc ikke kunne starte i weekenden, hvor jeg havde planer om at frigive nogle indlæg. Bær derfor over med, at dette indlæg er af lidt ældre dato.

Først lidt hverdagstanker. Det går stadig ok med at komme ud af døren stressfrit om morgenen. Der er pres på, uden tvivl, men børnene er faktisk ok medgørlige endnu. Men jeg kan mærke, at situationen langsomt er ved at gå i den forkerte retning igen. Og i morges var der en mindre konflikt mlm. D og L, som dog endte med at blive løst uden de store ramaskrig. Note to self: Det er ikke en god idé at børnene går ud i vores lille vindfang for at tage sko og jakker på samtidigt. – Husk det nu! –Måske hang det sammen med, at D var stået op samtidigt med mig, hvilket han egentligt ikke behøver. Han må gerne sove en halv time længere, mens jeg går i bad og gør mig klar. Og i morges var den halve time ekstra tiltrængt, da de kom sent i seng aftenen inden, fordi D havde været til fodboldkampe, og vi var med som heppekor. –Men det er nu dejligt, at han står op uden problemer.

Playmais!

I sidste weekend vågnede vi op lørdag morgen til skybrud, torden og lyn, så vi startede dagen med indendørs hygge. Børnene kastede sig bl.a. over Playmais. F har lige fået en stor kasse til fødselsdag, så det skulle selvfølgelig prøves af. Jeg ved nu ikke helt, hvad jeg skal synes om de der Playmais. De er fine nok, som sådan, fordi børnene jo skal bruge deres fantasi, og de er lavet er biologisk nedbrydeligt materiale, men hold nu op farverne smitter af! Jeg syntes, at jeg var smart, da jeg besluttede mig for at lave 2 våde klude, som børnene kunne bruge til at fugte dem med. Det resulterede i, at kludene så sådan her ud bagefter:



Senere kom Ds bedste ven, og de hyggede sig alle 4 et stykke tid. Resultatet ses her:



Senere afprøvede pigerne og jeg en ny opskrift på bananmuffins. De smagte meget anderledes, end de sædvanlige jeg bager, da der var brun farin i, så opskriften må hellere komme på bloggen snart.

Søndag var vi med min familie i Jyllands Park Zoo. Det var første gang vi var der, og vi havde en rigtig hyggelig dag. Parken er ikke så stor, som jeg havde forestillet mig, men vi fik alligevel en hel dag til at gå der, for der var meget at se og mange dyr at klappe.

Specielt L er en stor dyreelsker, så hun fik op til flere rideture, var med en dyrepasser rundt i parken, klappede mange (!) geder og så syntes hun bare, at det var ”the shit” da tigerpytonen kom frem!! –Undertegnede, not so much! Men generelt er det en rigtig fin park med mange forskellige dyr. Jeg vil dog sige, at den egner sig bedst til mindre børn, og da vi jo falder ind under denne kategori, passede det jo fint :-)



Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar