torsdag den 8. oktober 2015

Små glimt




Så gik der igen alt for lang tid uden blogindlæg, og så er det altså svært at komme i gang igen, fordi jeg har alt for meget, jeg gerne vil fortælle. For at blive bare en smule opdateret, har jeg besluttet mig for at lave en indlæg med små glimt.

So here goes:


F smed sutten sidste weekend uden de store problemer. Lidt afsavn har der været hver aften ved sengetid siden ("Jeg eeelsker mine sutter"), men hun er så træt, at det heldigvis ikke varer længe, inden hun falder omkuld. Vi hyggede os på Søndermarkens skovlegeplads i Vejle, hvor sutterne blev afleveret til suttetræet.



Efter sutterne var afleveret hyggede vi med leg på legepladsen.



Lille Ninus bliver større og større, men er stadig ligeså kær. Og selvom han jo var Ls fødselsdagsgave, er vi alle helt pjattede med ham.



I lørdags fik jeg en uventet alenedag med L., mens M havde taget D + F med hjem til sine forældre for at køre traktor. Der er ikke noget bedre end alenetid med et af børnene, så vi hyggede til den store guldmedalje. Vi fik bl.a. gjort Ninus’ bur rent, købt lidt ind hvor hun fik narret mig til lidt ekstra pynteting til hende, og så så vi Rapunzel på fjernsynet mens vi spiste pizza til aftensmad. Ren tøsehygge :-)


I fredags holdt vi Ls 6års fødselsdag for pigerne fra klassen. De fik en Violetta kage, da de ankom om eftermiddagen efterfulgt at gaveudpakning, hvorefter det ringede på døren, og der lå et brev fra sliktyvene, som har stjålet deres Disneysjov slik = skattejagt. Det lykkedes heldigvis at finde slikposerne igen ;-)

Derefter fri leg, hjemmelavet pizza til aftensmad og fra kl. 19 var forældrene velkomne til at komme og få et glas et eller andet og snakke, mens pigerne så Disneysjov – og spiste forældrenes snolder.


For nyligt fik vi sat støttehjulene på Fs cykel. Det var vist på høje tid, for hun har stort set ikke forladt den siden :-)

I denne uge har der været 2 specielle events på skolen. I mandags, d. 5.10. var det den såkaldte "Lærernes dag". En dag, der ikke tidligere har været markeret, men da jeg sidder i Skolebestyrelsen, besluttede vi os i år for at markere dagen som "Medarbejdernes dag". Det betød bl.a. at alle medarbejderne blev forkælet med rundstykker i et frikvarter om formiddagen. Skolelederen havde tilbudt sig som gårdvagt, hvor han fik styr på alle børnene og ledte dem i skolens idrætshal, så personalet ikke kunne finde dem, da de kom tilbage fra frikvarteret.

I hallen havde alle vi forældre i Bestyrelsen + 6 andre forældre bagt kage, som eleverne overraskede personalet med, mens de gav hjemmelavede tegninger og breve til nogle af lærerne, hvis børnene ønskede det.


Og i går holdt SFO'en forældrekaffe, hvor personalet havde bagt kager sammen med børnene. Hensigten var at sælge kagerne til forældrene og samle ind til Børnetelefonen i forbindelse med "Bag for en sag". Et rigtig godt initiativ, synes jeg, for det gav også anledning til at snakke om, hvad den der Børnetelefon mon er for noget, og hvorfor der er brug for den.


Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar