torsdag den 8. september 2011

Dårlig bagedag

I går havde jeg min ugentlige fridag og planen var, at den skulle bruges på at forberede noget af bagværket til Ls fødselsdag om 2 uger samt gæster i weekenden, men det gik desværre ikke helt som planlagt!

Dagen startede med en besøg hos lægen med D. I sidste uge faldt han i børnehaven og slog hul inde i munden. Hullet har lukket sig, men han kan stadig ikke åbne sin mund helt op. Lægen mente dog, at vi skal se tiden lidt mere an, så nu håber vi, at det snart går fremad. Hvis ikke det er væsentligt bedre man/tir i næste uge, skal han dog til røntgen.

Inden vi skulle afsted, ville jeg lave nogle søde kys, da de skal have 2½ time i ovnen. Men her skete dagens første fejltagelse: jeg kunne kun nå at fylde 1 plade, mens resten måtte vente til jeg kom hjem. Jeg havde ikke forestillet mig, at det ville være et problem, men på de 2½ time vi var væk, faldt massen fuldstændig sammen, og jeg kunne ikke piske den op igen. Det resulterede i, at de efterfølgende plader med "søde kys", blev til "søde pandekage kys" - Fuldstændig flade! De smager stadig fint, men altså visuelt er de ikke et kønt syn!

Næste projekt: Hindbærmuffins med hvid chokolade. Også her gik det galt! Jeg valgte at bage nogen i papirsforme i en silikoneform og resten i papirsforme. Dette valg resulterede i, at kagerne ikke var færdige på samme tid = kagerne i silikoneforme faldt sammen! Selvom de fik længere tid i ovnen end opskriften angav.

Sidste mislykkede projekt var lagkagebunde til Ls fødselsdagslagkage. De blev f.... heller bagt i midten, selvom også de fik længere tid end opskriften sagde. Og det var endda en kendt opskrift, så ikke noget nyt der...

Men altså..... sikke da en øv dag! Alle de spildte kræfter og ikke mindst ingredienser. Jeg ved ikke, hvad der gik galt.

Eller jo, det må helt klart være ovnen, der er ved at gå i stykker! :-)

2 kommentarer:

  1. Ej det var vist ikke lige din bagedag. Bedre held næste gang:-)
    Kh Christina

    SvarSlet
  2. Hehe... tak skal du have. :-)

    Det kan da vist kun gå fremad!

    SvarSlet